ångesten som kommer.

min värsta vän är självdisciplin. allt är så solklart inom mig. men det är mina handlingar som får mig att bryta det solklara. jag lever inte riktigt som jag lär. jag tänker inte som jag borde. jag har fel syn och tänk gällande mat. det vet jag. men nu känns min kropp extremt äklig. det känns som om jag har ett tjockt lager med rent fett som skymmer det jag jobbat på. idag(som många många andra dagar)har jag bestämt mig för att ge mig själv en smäll i ansiktet. jag hatar mig själv för att jag inte kan motstå att äta godsaker. jag kan leva nyttigt fram till 18. sen brister det. då kommer sötsuget ikapp mig. jävla sötsug!! 

jag skall sätta upp mål. idag publicerar jag diffusa mål. först vill jag mäta och väga mig. 

detta är några mål jag veckovis skall bocka av. 
 
- Ligga i sängen senast 23:00 (sömn är en viktig punkt!)
- Powerwalka 5 dagar i veckan på morgonen(med start så fort jag får tillbaka min telefon.)
- minska i fettprocent, snart är min PT tillbaka och man vill ju inte skämmas efter semestern....
- få bort "överskottsfettet" på magen. musklerna finns ju där men dom skyddas av fett.
- äta regelbundet och mindre portioner. alltså, 3 grundpelare samt 2 stödpelare. Inte 3 stora grundpelare.
- träna 5 dagar i veckan, vila två.
- minska mått (mått på kroppen kommer i veckan!)
- sluta vara manisk över träningen och se det som en långsiktig livsstil. 
 
 
Den sista punkten är något jag jobbar extremt med. jag lider av ett beroende. ett beroende som jag inte kan kontrolera vilket leder till att jag mår dåligt. psykisk anorexi skulle man kunna kalla det. det sitter inom mig. som en arg demon. att äta regelbundet och "rätt" får mig att må bra. äter jag godis eller annan skit mår jag dåligt. jag känner mig fet, äklig och mår illa av att se mig själv i spegeln. jag ställer mig flera gånger om dagen framför spegeln, granskar mig själv, spänner magmisklerna..slappnar av....spänner... ställer mig på sidan...slappnar av.... FETTO. fetto fetto fetto fetto!!!!!! 
Jag fokuserar besatt på mina skavanker. skavanker som egentligen inte finns där. skavanker som i mina ögon är 50 kg värre än verklighetsbilden. just nu tillexempel. jag sitter på jobbet, iklädd jeans och en tröja. mina ben och rumpa har gjort en drastisk förändring det senaste, tack vare min PT. men ändå kan jag inte sluta tänka på mina "ringar" på magen. HELLO MICHELIN DÄCK!! fast däcken har varit värre. förr var dom långtradar-däck. nu passar dom mer på en porsche. jag har gått ner en del i kg. men jag vill ner ännu mer!! 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0